Open brief van zwemtrainers aan de KNZB

De KNZB heeft 17 september jl. een open brief ontvangen van een groep zwemtrainers. In een korte reactie op deze open brief stelt de KNZB-directie “blij te zijn met het aanbod van de groep om mee te denken.” De directie ziet het als een uitgelezen kans om in te gaan op deze uitgestoken hand.

De directie beschouwt de beschikbaarheid van goede trainers en coaches als essentieël voor de uitvoering van het beleid en de zwemsport, op ieder niveau en voor iedere discipline.

Kritiek is welkom

Ook kritiek is altijd welkom, mits deze is gebaseerd op feiten en opbouwend van aard is, al vragen bondsvoorzitter Erik van Heijningen en directeur Jan Kossen zich af waarom de KNZB via een open brief door de groep wordt benaderd.

Evaluatiecommissie

“”Wij staan aan de vooravond van een nieuw meerjarenbeleidsplan en wij zien in de brief elementen die van waarde kunnen zijn voor de evaluatiecommissie die op dit moment het zwemmen en de prestaties van de Olympische zwemploeg in Rio de Janeiro evalueert. Deze elementen zullen onder de aandacht worden gebracht van deze commissie en wij zullen deze trainersgroep op korte termijn uitnodigen voor een gesprek.”

Open brief op een uitgelezen moment

“In het kader van het nieuwe meerjarenbeleidsplan gaan we de komende maanden het gesprek aan met meer dan 200 zwemverenigingen en vele andere, bij de zwemsport betrokken partijen”, aldus Van Heijningen en Kossen. “Wij zullen met deze groep, en met een aantal van onze KNZB-trainers, graag uitgebreid in gesprek gaan over alle onderwerpen die in de brief worden belicht. Het lijkt ons een uitgelezen moment om in te gaan op de uitgestoken hand in deze open brief.”

Please follow and like us:
error
Op de hoogte blijven? Meld je hier aan voor de nieuwsbrief!

Partners

SportStroom helpt clubs mede bij het financieren en de uitvoering van energiebesparende maatregelen. Maar ook bij het aanvragen van subsidies.PIN Voorschot zorgt simpel en snel voor extra geld voor uw sportclub. U lost dagelijks automatisch en ongemerkt een vast percentage van uw PIN-omzet af.Clubbier helpt sportclubs om een inkoopcollectief voor tapbier te startenDe gemeente Zeewolde als oneerlijke concurrent en jachthaven exploitant